12

Al dracu trafic! Unde greșesc? Partea a 2-a și ultima

Vineri am scris despre cum fac unii marketing online, iar asta a început să iște niște polemici. O vreme am fost spectator și nu am intervenit în niciun fel, dar acum cred că e momentul să explic punct cu punct ce nu a înțeles persoana din spatele publicației vizate.

Domnule Ioan Viliczki, director executiv la Ziarul de Florești, mărturisesc că v-am așteptat să vă disculpați în vreun fel sau altul, dar nu așa cum ați făcut-o până acum. Io-s mai naiv și speram la altceva. O să vă răspund la primul comentariu lăsat articolului precedent. Restul nu vreau să le bag în seamă.

Datele de trafic mentionate in reclama sunt corecte, cu precizarea ca nu sunt cele oferite de trafic.ro, ci de Google Analytics. Exista o singura greseala pe care ne-o asumam: nu am precizat intervalul de timp pentru respectivele date si anume de la lansare pana la momentul realizarii numarului respectiv de ziar (30.11.2010-05.04.20011, in total aprox. 4 luni). Am ales aceasta modalitate de prezentare pentru simplul motiv ca noi oferim spatiu de reclama pe intervale de 1, 2 sau 3 luni, notiunile de genul CPM sau CPC fiind greu de explicat unor persoane cu cunostinte de internet reduse. Iar afirmatia cu dublarea traficului nu e o minciuna, in februarie au fost 1.591 vizitatori, iar in martie 2.944. O putem dovedi oricand si oricui.

După cum ați observat, m-am pus în locul unui necunoscător, potențial client al dumneavoastră, și am făcut niște calcule din categoria lui 1+1=2. Și ați pierdut în fața clientului care a înțeles că era cât pe ce să fie fraierit. Dați-mi voie să nu cred că datele avansate de dumneavoastră nu sunt reale.

Faptul că nu ați precizat perioada nu e de neglijat, din punctul meu de vedere, care știu cât de cât ce-i ăla internet sau online marketing.

Asta nu înseamnă omisiune, ci o greșeală deliberată, în ideea că nu se prinde nimeni. Mno.. ghinion aici. Cineva s-a prins. În martie știm de ce a fost așa mult trafic. Din câte am înțeles, ați avut un subiect bunicel preluat de toată lumea. Pe aprilie mă îndoiesc că va mai fi așa.

Ca idee, noi vorbim în online de unici pe zi. Asta ni se pare nouă relevant. Am auzit că și mai relevant e dacă numărătoarea trece de 1.000 de unici în 24h.

Ziarul este alb-negru, “ieftin” cum scrieti dvs., pentru ca nu avem in spate o corporatie petroliera. Sunt doar banii nostri si am avut de ales intre a ajunge color la 1.000 de persoane sau alb-negru la 3.000. Am ales a doua varianta si avem o audienta respectabila. E asteptat cu nerabdare si trece ca painea calda, ceea ce din punctul nostru de vedere e un indiciu de succes. Puteti sa faceti o comparatie cu publicatiile supercolorate de la Metro/Cora/Praktiker etc care stau nebagate in seama zile in sir.

Ziarul e chiar gratis, nu ieftin, și poate d’aia trece ca pâinea caldă. O să fiți surprins poate, dar n-am văzut pe nimeni în sevraj așteptând fițuica. O să fiu mai atent. Faptul că vă comparați produsul cu materiale promoționale de genul celor menționate e puțin, dacă nu chiar total greșit. Ăsta nu e un indiciu de succes.

Până acum am citit conținutul din două numere. Într-unul era plin de cifre, încât mi-a fost greu să urmăresc firul știrilor, iar cel de săptămâna asta a avut câteva texte fără înțeles. Deci, nu voi mai citi ziarul.

Din moment ce sunteti stirist la radio, ar fi fost firesc sa ne contactati pentru precizari inainte de publicarea articolului. Ne place sa credem ca stirist la radio nu e doar o voce pentru stirile redactate si ca nu sunteti genul care e curajos doar in spatele unei tastaturi.

Poate că ar fi fost firesc, dar nu imperios necesar. Nu e nevoie de cunoștințe jurnalistice, pentru a înțelege că articolul de față e suficient de clar încât să consider că nu e nevoie de părerea dumneavoastră. Și dacă analizați cu atenție articolul, poate găsiți paragraful în care motivez de ce nu am cerut păreri. Am motivat și mai sus. Dar repet: am făcut o constatare și am condamnat o practică de marketing.

În plus, v-am dat dreptul la replică. Ați putea lua drept mostră de curaj faptul că am scris despre metodele dumneavoastră. N-aș avea nici o jenă să vă reproduc live tot ce am zis până acum.

Ii multumim si lui Dan Ciulea pentru observatiile pline de bun simt. Ii comunicam pe aceasta cale ca exista aproape 14.000 persoane cu buletin de Floresti si intelegem ca in activitatea sa de baza (curatarea de acvarii) asemenea detalii sunt greu de asimilat.

Faptul că ați tras de mânecă comentatorii care vă ocărăsc și că l-ați catalogat pe Ciulea “curățător de acvarii” fără a cunoaște detalii despre el sau munca lui, denotă carențe la capitolul bune maniere. Dacă există 14.000 de persoane cu buletin în Florești, care este de fapt populația comunei? Normal ar fi mai mare, nu? Pe site-ul primăriei găsiți niște date referitoare la populație, ce-i drept până în 2007, dar sigur nu s-au dublat în 3 ani. La începutul anului, am aflat că sunt ușor peste 12.000. Dar e o informație neverificată, așa că poate aveți dreptate.

Cât despre conflictul dintre dumneavoastră și Codin Samoilă… nu mă interesează. Dar văd că dânsul e mai pașnic. Iar asta e suficient pentru mine. În plus, cei de la FTR.ro preiau materiale din Florești-Gilau.ro și nu cred că o fac pentru că nu sunt profi. Ca o paranteză, Florești-Gilău.ro are mai mult trafic pe zi ca Ziaruldeflorești.ro.

Și pentru că nu sunt fan scandal în general și mai puțin pe bloguri, acesta a fost primul și singurul meu răspuns pentru dumneavoastră. Pentru mine, subiectul e închis chiar dacă a fost sau va fi preluat de vreo publicație. Am încredere că nu vom mai avea parte de atacuri gratuite din partea dumneavoastră. :) Altfel, Askimet vă va prelua și ține în așteptare până va primi comanda “trash”. ;)

Mie îmi place să cred că un director executiv e mai calculat în toate mișcările care le face. Poate că n-ar fi rău să vă angajați un om de PR. Toți o știm pe aia cu imaginea ciobită ce poate fi greu peticită. Pentru mine, sunteți un alt patron care vrea să câștige bani peste noapte dintr-o afacere pe internet. FTR.ro și Stiridecluj.ro pot să vă confirme că nu-i chiar așa ușor. :)

12 Comments

  1. iara face lumea trafic pe seama mea.
    Sa le transmiti la “jurnalisti” ca daca ar fii facut o simpla cautare pe gooagle, ar vedea care e activitatea mea principala, si totodata daca vor sa inceapa cu jigniri … macar sa dea link :-))

  2. In calitate de țăran cu acte în regulă (buletin de Florești), trebuie să iau atitudine: please cut the crap!

    Oamenii ăștia despre care ai scris, Marian, nu-și dau seama că țăranii din Florești, așa ca mine sau ca tine, nu s-au născut ieri și că venim în sătucul ăsta după ce, mai mult ca sigur, am terminat și o facultate prin Cluj. Cel puțin una. Și poate și într-un domeniu relevant pentru domeniul lor de activitate.

    Nu e vorba de nicio greșeală pe care să și-o asume. Pur și simplu au manipulat într-un mod voit datele de audiență ale publicației pe care o editează. PUNCT. Fără ca măcar să prezinte sursa statisticilor.

    P.S. mă ierți că te-am făcut țăran, dacă n-ai buletin de Florești :)

    off topic – sign in with twitter nu funcționează.

    • Am buletin de Floreşti şi de când l-am făcut răspund la apelativul ţăran :))
      Ştiu că sign in with twitter nu funcționează, o să mituiesc pe cineva cât de curând să-l facă funcţional şi poate pune şi-un sing in with facebook ;)

  3. E trist ca aveti o dubla masura in aprecierea situatiei. Tot ce facem noi e rau. Ce fac altii (posibili prieteni) e bun sau se trece cu vederea. De aceea ne bucuram ca doriti sa incheiati aceasta discutie.

    Citez din comentariul nostru
    “Exista o singura greseala pe care ne-o asumam: nu am precizat intervalul de timp pentru respectivele date”
    Am mentionat inca de la inceput ca este o greseala pe care ne-o asumam. Nu a fost intentionata asa cum presupuneti dvs. Oboseala si ora limita de predare pentru tipar au fost principalele cauze. Evident, aceasta nu e o scuza. Vom publica o clarificare pe acest subiect, dar am evitat sa o facem in weekend. Nu am fraierit si nici nu urmarim sa fraierim pe nimeni pentru simplul motiv ca reclamele publicate la noi pe site sunt oferite gratuit. Pentru asta era util sa ne contactati inainte de a publica respectivul articol.

    Ziarul ofera informatii de interes local care nu sunt disponibile in alta parte. Nu trece doar pentru ca e gratuit. Tocmai de aceea am facut comparatia cu materialele promotionale supercolorate care sunt la fel de gratuite, dar raman multa vreme nebagate in seama. Avem peste 50 puncte de distributie pe raza localitatii si va invit sa mergem la oricare din ele intr-o zi de aparitie a ziarului ca sa vedeti pe viu reactiile oamenilor.

    Un comentariu la articol nu e drept la replica. Daca tot vreti sa il acordati, o faceti in aceleasi conditii in care a fost publicat articolul initial.

    Cat despre Dan Ciulea, citam din comentariul sau: “nu is atatea buletine’n Floresti, cat trafic au aia. Ce boi, sa minti de trafic”.
    Asa cum am scris, in Floresti sunt in jur de 14.000 de persoane cu buletin. E usor de aflat, nu trebuie decat sa intrebati la primarie. Noi am facut-o deja. Este adevarat ca e o lipsa de bune maniere aluzia la curatarea de acvarii. Ne cerem scuze fata de Dan Ciulea pentru aceasta. Ne-am bucura daca ati trata situatia cu aceeasi masura pentru ambele parti (si noi am fost numiti “boi”, dar probabil era un compliment si nu ne-am dat seama).

    Cat despre Codin Samoila, traficul mai mare e explicabil daca tinem cont ca blogul sau a fost lansat cu 5 luni inaintea noastra. Citarea sa pe FTR e remarcabila. Stim si modul in care o obtine. Noua ne-ar fi jena sa procedam la fel. Pentru informarea dvs., avem multe relatii in presa clujeana, posibil mai multe si mai bune decat Codin.

    Nu am gasit pe blogul dvs. o adresa de email sau un numar de telefon la care sa va solicitam un drept la replica in aceleasi conditii in care a fost publicat primul articol. Facem aceasta cerere aici si asteptam raspunsul dvs. Daca e pozitiv, va trimitem textul. In caz contrar, consideram si noi subiectul inchis.

    Cu stima,
    Ioan Viliczki

  4. Domnule Viliczki, vă rog să-mi spuneţi şi mie care e modul jenant prin care floresti-gilau.ro obţine linkuri pe site-ul Foii transilvane, că nu am idee despre ce vorbiţi. Şi ar trebui să ştiu, deoarece am citat şi eu de cîteva ori articole de pe acel site, fără să-mi dau seama că poate sînt manipulat de maleficul Codin Samoilă. Aştept un răspuns şi o explicaţie, dar nu mai daţi vina pe oboseală, dacă se poate.

    Emil Moldovan, Foaia, transilvană

  5. bah, zi-le alora ca cine se ia de Ciulea, se ia de toata blogosfera :D

    cand vin in mai la cluj, o sa dorm cateva nopti si prin Floresti probabil, sper sa pun mana pe ziarul respectiv si ochii pe decolteul vanzatoarei :D :))))))

  6. Vilczki, nu esti in toate mintile. Opreste-te, omule, odata. Pune capat, ca nu te vad bine. Ti-ai facut numa rau, tie, sotiei, si publicatiei tale. Chiar asa lovit in cap esti? Poate ca nici sefilor tai nu le convine de ce faci? Te-ai gandit macar un minut. Unul singur.
    Unele vorbe cred ca te vor costa mai mult decat iti imaginezi acum.
    Insa fiecare doarme dupa cum isi asterne.

  7. Vad ca sunt multi de emilian pe aici … Si eu care credeam ca sunt singurul :).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *