12

Al dracu trafic! Unde greşesc?

Aham. În presă se întâmplă lucruri ciudate. Ştiam de mult detaliul ăsta evident dar nu voiam să-l accept sub formă peiorativă.

Se făcea că am ajuns în comună ieri, ca prin minune, pe la 16.00. Invoc sorţii şi zînele pentru că săptămîna asta deşi mi-am propus să ajung cel târziu la 15.00, am ajuns zilnic pe la 22.00. Buuuun. Trec pe la magazinul de la scară, iau o pâine, admir noua vânzătoare, mă declar surprins de cum arată şi între privirile aruncate ba la casa de marcat, ba la decolteul ei văd un ziar. Format A3, alb-negru.. ieftin şi cu un titlu mare care se întreba dacă cumva se apropie sfârşitul monopolului FANY. Pac! Uit de v-eul bluzei şi-mi amintesc că Floreştiul are ziar. :)) Are mă nu râdeţi. 4 pagini cap coadă.

Am depus ceva efort ca să lecturez până acasă primul paragraf, nu pentru că citesc pe litere ci pentru că “nu făcea sens” ce scria acolo. Mă rog, până la urmă am descifrat. Şi am dat pagina. Undeva în colţul de jos din pagina 3 văd:

Ai să-mi bag p… icioarele! Şi nimic altceva că suntem încă în post. Câta traficu’ au ăştia! Dar totuşi, cum Domane feri să aibă atâta trafic? mă întreb io în monologul interior ce-l purtam de câteva clipe. N-are cum să fie traficul ăsta pe zi.  Nici pe săptămână. Poate pe lună, cu indulgenţă. Nu ştie nimeni de ei, ce naiba?! şi închei runda e Q&A cu gândul să verific dacă-i adevărăciune sau nu, după cum bănuiam.

Intrat în casă, cu vezica transipirând, merg glonţ la laptop şi intru pe site unde găsesc că-s listaţi pe trafic.ro. 198 de vizite în ultimele 24 de ore, deci pică varianta cu peste 6.000 pe zi.

Nu mi-a luat mult să-mi dau seama nici de faptul că nu-s atâţia nici dacă încep numărătoarea din decembie 2010, de când par a fi monitorizaţi de serviciul ăsta. În schimb mi-au luat ceva timp calculele. Suficient cât să uit că am probleme tehnice şi mai am puţin până la momentul în care scap ulei. :D Aşadar:

Total unici după trafic.ro = 4.578

6.596 – 4.578 = 2.018

Total vizitatori după trafic.ro = 13.893

16.472 – 13.893 = 2.579

Total afăşări după trafic.ro = 45.472

55.124 – 45.472 = 9.652

După cum se poate vedea şi cu ochiul liber, diferenţele sunt, cu indulgenţă, cam mari. Adică tu te lauzi că o ai de 21 şi când aprindem becu’ e de 16? Ştiu că Google Analytics e considerat cel mai precis counter şi poate afişa un trafic mai mare decât ustensila ce-o foloseşti, dar din câte reţin trafic.ro e a doilea în topul relevanţei mioritice, aşa că diferenţele nu pot fi aşa mari.

Poate greşesc. Şi dacă greşesc, unde greşesc?

M-am gândit că ar fi o mişcare inteligentă să mă consult cu ceva SEO Guru, Evanghelist, Whatevă înainte să apăs “Publish”, dar am revenit şi am căzut de acord cu mine că metoda lor de marketing e cam trasă de păr.

Eu, potenţial client mai fraier, cred că tu ai câteva mii de unici pe zi, când defapt tu ai avut cel mai mult în 4 luni 234 de unici. Şi-mi închiriez nişte pixeli la tine pe site, pe baza a ce am văzut în fiţuica ta gratuită lunară sau bilunară, ca apoi să constat că nu am rezulatate. Probabil aşa au şi vândut bannere-le ce-s acum pe site.

Cu această ocazie anunţ că închiriez şi eu nişte pixeluţi pentru că până una alta cel mai mare trafic al meu pe 24 de ore îl depăşeţe pe al lor cu o cifră deloc de neglijat. Iar asta mă încântă ţinînd cont de profil şi vechimea din online. Şi pentru asta vă mulţumesc vouă. :)

12 Comments

  1. cu placere :-))
    nu is atatea buletine’n Floresti, cat trafic au aia :-))
    Ce boi, sa minti de trafic cand esti listat pe trafic.ro … omu’i prost destul, daca nu’i si fudul!

  2. Buna seara, sunt Codin SAMOILA (www.floresti-gilau.ro) si as vrea, daca imi dati acceptul, sa va preiau materialul in cotidanul meu electronic. Nu de alta, insa minciuna si nesimtirea trebuie sa primeasca un raspuns pe masura.
    Astept mesajul dumneavoastra pe : redactia@floresti-gilau.ro

  3. Am publicat un scurt text pe Forumul cotidianului, sectiunea Diverse.

  4. Datele de trafic mentionate in reclama sunt corecte, cu precizarea ca nu sunt cele oferite de trafic.ro, ci de Google Analytics. Exista o singura greseala pe care ne-o asumam: nu am precizat intervalul de timp pentru respectivele date si anume de la lansare pana la momentul realizarii numarului respectiv de ziar (30.11.2010-05.04.20011, in total aprox. 4 luni). Am ales aceasta modalitate de prezentare pentru simplul motiv ca noi oferim spatiu de reclama pe intervale de 1, 2 sau 3 luni, notiunile de genul CPM sau CPC fiind greu de explicat unor persoane cu cunostinte de internet reduse. Iar afirmatia cu dublarea traficului nu e o minciuna, in februarie au fost 1.591 vizitatori, iar in martie 2.944. O putem dovedi oricand si oricui.

    Ziarul este alb-negru, “ieftin” cum scrieti dvs., pentru ca nu avem in spate o corporatie petroliera. Sunt doar banii nostri si am avut de ales intre a ajunge color la 1.000 de persoane sau alb-negru la 3.000. Am ales a doua varianta si avem o audienta respectabila. E asteptat cu nerabdare si trece ca painea calda, ceea ce din punctul nostru de vedere e un indiciu de succes. Puteti sa faceti o comparatie cu publicatiile supercolorate de la Metro/Cora/Praktiker etc care stau nebagate in seama zile in sir.

    Ii multumim si lui Dan Ciulea pentru observatiile pline de bun simt. Ii comunicam pe aceasta cale ca exista aproape 14.000 persoane cu buletin de Floresti si intelegem ca in activitatea sa de baza (curatarea de acvarii) asemenea detalii sunt greu de asimilat.

    In incheiere, va multumim pentru atentia acordata modestei noastre publicatii. Din moment ce sunteti stirist la radio, ar fi fost firesc sa ne contactati pentru precizari inainte de publicarea articolului. Ne place sa credem ca stirist la radio nu e doar o voce pentru stirile redactate si ca nu sunteti genul care e curajos doar in spatele unei tastaturi. Pentru orice alte detalii va stam la dispozitie prin email sau telefon. Gasiti datele de contact pe site-ul nostru sau, de ce nu, ne puteti vizita la sediul redactiei.

    Cu stima,
    Ioan Viliczki
    director executiv ZIARUL DE FLORESTI

  5. Cat despre spiritul justitiar al semijurnalistului Codin Samoila (vedeti mai jos de ce e semijurnalist), care e unicul contribuitor real de pe blogul cu slogan scris la betie, ar putea servi ca material de studiu pentru ipocrizie si comportament duplicitar. Daca tot vrea sa taxeze “minciuna si nesimtirea”, ii sugeram sa aleaga pentru inceput din urmatoarele subiecte:
    - licitatia pentru asfaltari de 2 milioane de euro la care firma Cridov a fost declarata neeligibila, dar executa toate lucrarile (desi daca privim la starea drumurilor dupa 6 luni de la inceperea lucrarilor corect ar fi sa zicem ca nu le executa)
    - cele 10-20 tone de pietris imprastiate pe strada Ioan Rus si anuntate ca fiind 200 (doua sute!) tone (stirea a fost stearsa de pe blogul domniei sale, probabil din prea multa onestitate)
    - proiectul de transport local alternativ al lui Weber, insusit de viceprimarul Sulea care declara ca nu il cunoaste pe Weber, desi dl. Sulea nu e in stare de un alt proiect decat “daca as fi eu primar as face…”
    Toate aceste subiecte sunt strans legate de dl. Sulea, dar ele nu vor fi atinse niciodata, prietenii stiu de ce.

    Mai trebuie sa mentionam ca lansarea site-ului nostru a fost cel mai bun lucru care se putea produce in viata sa din urmatoarele motive:
    - daca inainte avea 1 stire gresita din 2, acum are 1 stire gresita din 3 (sau chiar din 4 in zilele cand se imbata dupa ora 12:00)
    - a produs mai mult continut jurnalistic util, ceea ce i-a permis sa renunte la o parte din retetele alimentare copiate din alta parte
    - cel mai important, blogul sau are o justificare reala in fata finantatorului si in acelasi timp ii ofera ocazia sa isi demonstreze valoarea practic, nu doar in povestile de la un shpritz
    Pentru a intelege si mai bine “obiectivitatea” semijurnalistului, mai putem mentiona si faptul ca el a esuat lamentabil anul trecut in tentativa de a avea un ziar tiparit dupa acelasi model de publicare ca al nostru. N-a avut nevoie decat de 2 luni pentru asta. Probabil nu ati auzit de acel ziar, ceea ce explica cat de bine a prins. Oricum, e mai bine asa, spre final devenise un chin parcurgerea lui.

  6. de codin samoila am auzit si e cam tare pt. tine, de tine, sincer nu am auzit. te-am cautat si pe google. la reprosuri vad ca raspunzi cu jigniri. esti cam necioplit, ioan viliczki, daca asta o fi numele tau adevarat. esti director de ziar. nu cumva directorul e cel care iti da banii. mai gandeste – te!
    din floresti-gilau.ro am aflat numai lucruri interesante, de la voi nimic.
    sa va mai intreb ceva: de ce nu va publicati orele cand publicati materialele?
    va e jena?

  7. viliczki, asta il jigneste si pe ciulea. ba, da mare mitocan e individul asta. iti cam dai foc la boarfe, fraiere!

  8. @bogdan
    Obsesia cu orele de publicare o are o singura persoana si anume Codin. Ca atare acest “bogdan” este chiar el sau un apropiat de-al sau. A ajuns bietul de el sa se laude singur pe blogurile altora.
    Ora de publicare nu demonstreaza “care e mai bun”. Degeaba publici primul o stire daca dai informatii gresite. Avem suficiente articole publicate inaintea lui, oricat de mult ar vrea el sa arate opusul. Avem de asemenea articole pe subiecte pe care el nu le va atinge niciodata. Dar cel mai important, el greseste mult prea des pentru a merita sa fie copiat. Situatia opusa e diferita, el copiaza in mod constant de la noi.
    Nu mi-am dat numele pentru ca as fi o personalitate, ci pentru ca reprezint o pozitie oficiala a publicatiei. Sunt o persoana discreta, dar mi-ar place sa stiu cine este persoana cu care am o discutie pe net si sa vad daca are aceleasi opinii si la o intalnire fata in fata. Din spatele tastaturii oricine e un erou. In mod normal nu e necesar ca numele meu sa apara public. Pentru asta avem jurnalisti angajati.
    Codin Samoila nu e deloc tare pentru mine, dimpotriva. Poate vreti sa vedeti SMS-urile cu amenintari pe care le trimite la ora 12:00 noaptea catre redactorul sef sau comentariile extrem de vulgare care le lasa pe site-ul nostru.
    Ma bucur pentru dumneavoastra ca ati aflat lucruri interesante de pe floresti-gilau. Din pacate nu ati aflat de acolo si despre lucrurile care conteaza, cum ar fi licitatiile aranjate pe bani publici (adica si ai dvs.) sau achizitiile cu preturi astronomice facute la comanda politica. Codin nu spune nimic despre asta. Va las sa intuiti motivele, noi le stim de mult.

    @ovidiu
    Daca ai curajul sa imi spui acelasi lucru si fata in fata, nu trebuie decat sa stabilim o intalnire. Deocamdata te ascunzi in spatele unei tastaturi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *