4

Care-i asemănarea dintre online şi mersul la sală?

La noi în România se vorbeşte foarte mult, cel puţin de un an încoace, despre cum se fac bani din online. Pentru outsideri, treaba de venit foarte simplă şi li s-a înrădăcinat foarte bine că pe internet banii se fac foarte uşor, dar numai dacă-ţi dă voie vreunu consacrat pe nişa care vrei să intri şi tu.

Nimeni nu înţelege care-i rostul întâlnirilor dintre cei care au reuşit în viaţă în domeniul ăsta şi cei care vor să devină asemenea lor. Până nu demult, chiar dacă am participat la câteva conferinţe de genul ăsta, zău dacă am înţeles şi eu care-i şpilu.

Am ajuns însă la concluzia că povestea e fix ca mersul la sală. Consţientizezi că trebuie să faci ceva în privinţa grăsimii care s-a ataşat de tine, te documentezi despre cum s-o faci să plece, consulţi un prieten şi dacă nu te-a lămurit consulţi un nutriţionist, contra cost, şi cu toate astea amâni demararea proiectului care te-ar face să fii mândru de tine.

Şi logic, vei continua să-l invidiezi pe vecinul de alături care a tras la sală, care s-a cumpătat la masă şi care zilnic deschide uşa pentru o altă femeie. În contextul articolului de de faţă, despre cum facem bani pe internet, a deschide zilnic uşa pentru o altă femeie e o frază metaforică pentru a deschide zilnic uşa unei alte agenţii care marcă banul.

Deci banii nu se fac uşor pe internet. Se fac la fel de greu ca în oricare alt mediu. Dacă totuşi ai dat drumul unei mici iniţiative onlineristice şi ai acces la succes pentru că ai venit cu o idee bună şi oferi altceva mai bun decât cel pe care l-ai haterit, în condtinuare totul depinde de tine, de răbdarea ta şi mai ales de creativitatea care va sta la baza clişeicei inovaţii. Altfel, aşe te duce la vale, de nu te vezi. Ca My Space.

Trustul media News Corp. a vândut site-ul de socializare în reţea “MySpace”

RADOR (30 iunie) – Trustul media News Corp. a vândut site-ul de socializare în reţea “MySpace”, aflat în declin, la o fracţiune din preţul pe care l-a plătit pentru companie, în urmă cu şase ani. Cumpărătorul a fost o agenţie de publicitate online. Potrivit relatărilor, preţul a fost de 35 de milioane de dolari. În 2005, compania lui Rupert Murdoch (News Corp.) a cumpărat “MySpace” la preţul de peste o jumătate de miliard de dolari. La acea vreme, “MySpace” a fost un site de socializare în reţea de vârf şi corespondenţii relatează că News Corp. spera că achiziţia avea să devină un jucător-cheie în noua media. În ultimii ani, însă, site-ul a pierdut utilizatori în masă şi a devenit eclipsat de rivali cum ar fi Facebook şi Twitter.

Sunt ferm convins că Facebook, dacă nu va veni cu ceva nou în următoarea perioadă, se va duce şi va rămâne în memoria colectivă cum a rămas şi albastrul de Voroneţ, numai că se va numi albastru de Facebook.

Concluzia: Banii pe internet se fac şi se întreţin ca pătrăţelele de pe abdomen. Cu greu. Şi dacă nu-ţi ajuţi colegul la ridicarea greutăţilor când are nevoie, mai bine stai acasă.

 

4 Comments

    • Nu mai! Doamne feri! Departe gandul de a da sfaturi. Plus ca ma voi evita sa fac asta vreodata. Am incercat doar sa trag o concluzie a celor digerate de mine in timpul petrecut in online. Dăcât atât. :)

  1. nu vreau sa fiu rau, dar nu ai spus nimic concret, sunt niste concluzii pe care le puteai trage si fara sa fii in online :), dar e buna paralela cu sala

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *