7

Credibilitatea, cea mai banală metodă de branding

Când m-am apucat de blogging am făcut-o pentru că, în mare, am fost împins de la spate. Am avut oameni care au crezut în mine, care mi-au acordat o doză mai mare sau mică, după dărnicia fiecăruia, de credibilitate. Și le sunt recunoscător pentru asta.

Mâine se împlinește o săptămână de la ON OFF 4 – Metode banale de blog branding unde speaker a fost Dragos Alexa, unul dintre puținii oameni care au reușit să mă surpindă cu modul dedicat în care-și face meseria. Știi că un om este foarte atras de meseria lui și-i place s-o practice încât n-o consideră job, atunci când e dispus să vorbească cu plăcere la nesfârșit despre domeniul în care își desfășoara activitatea. E un atribut destul de rar întânlnit printre noi. Ar trebui să-i citiți cartea.

Mi-a plăcut extrem de mult ce s-a întâmplat acolo. Chiar s-au discutat banalități din viața cotidiană a offline-ului cât și a online-ului, iar să diseci lucrurile pe care le știai, dar nu le-ai mai băgat în seamă, e un deliciu pentru că viața e plină de banalități care-ți pot decide oricând viitorul. La mine a fost o cafea.

N-am scris până acum despre ce s-a întâmplat la Best Western Plus Fusion Hotel Cluj-Napoca, când era totul proaspăt în mintea mea,  pentru că am vrut să mă supun unui experiment. Am fost curios să văd cu ce rămân după poveștile alea, în afară de notițele de pe caiet, și mai ales după discuția in private avută cu Dragoș Alexa. Rezultatul mă satisface.

Pe lângă indicațiile despre cum ar trebui să arate o temă de blog, ce ar trebui să conțină blogul sau cum să aduci tot timpul ceva nou pe el, am reînțeles că textele trebuie să aibă o oarecare urmă de relevanță pentru cititorii blogului tău generalist care vin și revin să se informeze de la tine, dar și să râdă cu tine.

Dacă e să traspunem ideea în presă, avansez ca exemplu ProTV. El le are pe toate iar studiile de audiență spun că acolo se face o treabă bună.

Fiind în presă am înțeles că omul caută credibilitate, dedicare și bun simț. Pentru mine astea sunt trei carecteristici vitale. Atâta timp cât ceea ce faci tu emană cele enunțate cu siguranță îți vei forma o masă de oameni care să te citească constant, fie că ești jurnalist fie că ești blogger. Poate că am putea adăga și componenta de educare a publicului, specifică definiției presei, dar poate că aici merg cam departe și ajung într-o lume utopică. Cam la asta se rezumă experimentul meu de după ON OFF 4. Sunt chestii banale pe care le știam și pe care încerc să le respect de când mă știu în Arca Mass-media. Până acum cred mi-a ieșit. :)

A! Și ceva la fel de important: banii din blogging nu trebuie să fie scopul suprem al unui blogger. Sumele care vin prin intermediul lui ar trebui să fie buget pentru neprevăzute. Dar aici e de discutat. Pentru mine spre exemplu, nu faptul că fac parte din vreo campanie e recompensa supremă, ci faptul că cei care mă citesc apasă butoanele de mai jos, like, tweet, +1 sau comentează după ce ai citit articolul. Așa simt că munca mea de aici, pe care o prestez în mare parte noaptea, nu e degeaba. :)

Cred că dacă-ți construiești imaginea în jurul credibilității și a bunului simț n-ai cum să dai greș. E o metodă banală de branding aplicată de instalatori, mecanici auto, fainațari, dulgheri prin așchire etc. :) Până la urmă credibilitatea e singur capital cu care pleci la drum în orice meserie, mai ales în media – social media.

Nu cred încă într-o strategie de branding în online. Până nu-mi arată cineva un plan pus pe foaie despre asta, consider că strategia despre care se vorbeşte e de fapt orbecăială 2.0 în întunericul internetului. Învăţăm singuri unde e patul ca data viitoare să nu ne mai lovim la gioale. Problema e că nu toţi locuim în acelaşi apartament, deci mobila are altă poziţionare.

7 Comments

  1. Desi e cel mai simplu bod de a-ti “brandui” blogul, credibilitatea e cel mai greu de obtinut dupa parerea mea. Chiar daca esti consecvent in idei si in ceea ce spui si crezi, foarte usor poti fi catalogat drept neserios, partinitor sau rau-voitor, ceea ce in general duce la diminuarea credibilitatii. Dar sunt perfect de acord ca cel mai bun sanatos branding pe care il poti face blogului este prin credibilitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *