1

Despre blogging în toate felurile, cu Zicu (TVdece.ro)

După cum am preconizat săptămâna trecută, interviul de la pagina 5 de săptămâna asta îl are în prim plan pe Răzvan “Zicu” Dragoș de la TVdece.ro. Sau mă rog, partea serioasă din Zicu :D. Discuția s-a axat în principal pe ultimul eveniment produs de TVdece, dar am atins și alte subiecte precum topul mad3.ro sau campania anti etnobotanice. Mai multe veți afla mai jos. Acestea fiind zise, lectură plăcută. :)

De unde a plecat ideea Evenimentelor TVdece?

De unde pleacă toate ideile… de pe budă (hahaha, ce simpatic sunt). Ne-am propus să ducem micul nostru brand și în zona offline-ului pentru că degeaba ne zbatem noi p-aci, dacă nu ne mai și pipăim. Așa au luat naștere Petrecerile TVdece, ca și extensia de divertisment a tvdece.ro în offline, și Evenimentele TVdece, ca și extensia mai serioasă. Cu Evenimentele TVdece ne propunem să închegăm și să dezvoltam comunitatea online clujeană.

Adică vreți să fiți șăfi de trib?

Nu e vorba de șăfi de trib, ci de a prelua inițiativa, chestie pe care nimeni nu a prea făcut-o până acum. A existat perioada de pionierat, întâlnirile organizate de Andrei Crivăț, când era clujean, și cam atât. Dacă nu o făcea nimeni, de ce să nu o facem noi? Că doar nu suntem mai slab pregătiți pentru viață.

Cum a fost primit “Din on în off”? Câtă lume a scris despre el și câtă a venit efectiv la întâlnire?

Din punctul nostru de vedere, ca și prim eveniment, a fost foarte reușit. Au fost în jur de 50 de oameni care nu au venit pe post de mobilă. S-au implicat, au participat activ la dezbateri, au născut polemici, ceea ce ne bucură foarte mult, pentru ca asta era și scopul: să lăsăm dracului online-ul mâncător de viață și să plonjăm în offline-ul furnizor de idei. Au apărut în jur de zece articole până acum și probabil vor mai apărea, dacă s-a înțeles că, pentru a fi o comunitate, trebuie în primul rând să scriem despre activitățile noastre. Dacă nu s-a înțeles, mai avem de lucru.

Cine a ales temele de prezentare? Sau care au fost criteriile după ați făcut selecția?

Temele le-am ales împreună cu Florica, co-autoarea blogului tvdece.ro, pentru cine nu stie, iar criteriile principale au fost interesul general și potențialul de ceartă :)).

Bănuiesc că ați tras deja primele conlcuzii. Le împărtășiți cu noi?

1. Avem oameni faini 2. Avem potențial 3. Mai avem de muncit până să ne numim o comunitate 4. Să trecem dracului la muncă.

În afară de Petreceri și Evenimente, mai aveți în plan și alte “produse” marca TVdece?

Nici astea nu sunt produse, ci, după cum spuneam și mai sus, extensii în offline ale brand-ului tvdece.ro. Deocamdată ne vom axa pe astea, să le dezvoltăm cum trebuie.

Pentru cei care nu știu încă: câți ani de blogging aveți în spate? Câți unici ați avut în primul an și câți aveți acum?

Am împlinit recent doi ani de blogging, dar îi vom sărbători doar în martie, când am trecut pe domeniu propriu. Probabil ca mulți alții, când am început, am crezut că vom rupe fâsu’. Ei bine, statisticile ne-au arătat contrariul, în primul an zbătându-ne să strângem 100-200, maxim 300 de unici pe zi. Ne-am dat seama că e de muncă, nu glumă, și ne-am pus pe muncă. Acum avem 1000 de unici pe zi, trafic pe care reușim să-l menținem constant, ba chiar să-l tot creștem. Dar, după cum se știe, traficul nu e cel mai important. Faptul că am reușit să aducem 50 de oameni la un eveniment organizat de noi, și mulți alții la petreceri, e mult mai important pentru relevanța noastră ca bloggeri.

În Cluj nu sunt mulți care și-au făcut un nume/brand din blogging. Poți numi câțiva blogări din cluj care promit? Și cum vezi tu online-ul în 2011 pe plan local?

Nu cred că sunt în măsură să emit judecăți de valoare despre blogosfera clujeană, îi las pe alții mai experimentați să o facă. După cum s-a spus și la “Din on în off”, odată cu conștientizarea faptului că rețelele sociale sunt doar niște instrumente, cred că 2011 este anul în care oamenii se vor întoarce spre spațiile lor de joacă, blogurile. A început să se scrie tot mai mult și cred că trendul va continua. E valabil și pentru blogosfera clujeană.

Recent TVdece a fost inclus într-un top făcut de mad3.ro. cât de relevant e pentru voi locul în care ați fost plasați?

Având în vedere că a fost prima lor inițiativă de acest fel și că au avut doar 70 de respondenți, acel top nu are vreo relevanță. Sper că au învățat din această mică greșeală și că vor reveni cu ceva mai important.

Ce înseamnă pentru voi blogrollul primăriei? Crezi că va trage de mânecă și alte instituții omoloage?

Ceea ce înseamnă pentru toți, o premieră în România și e foarte fain că s-a întâmplat la Cluj. E ceva că blogosfera clujeană a fost recunoscută în mod oficial de comunitatea locală, dar asta ar trebui să o și responsabilizeze. Încă o dată felicitări Groparului pentru inițiativă! Habar n-am dacă se vor mai băga și altele în horă, om vedea. Cred că prima dată trebuie să își dea seama ce e aia 2.0.

Și clasica întrebare: Planuri de viitor care includ brandul?

Să îl creștem cât mai mult și, de ce să ne ascundem, să îl monetizăm.

În altă ordine de idei, cum s-a desfășurat până acum campania anti entobotanice?

Campania a fost foarte bine primită de mediul online, au apărut zeci de articole legate de ea, ajungând până hăpt la Cabral. Articolul lui a generat multe polemici, ceea ce nu poate decât să mă bucure. Urmatoarea etapă va fi implementarea campaniei în școli și licee, acolo unde se află publicul țintă vizat.

Aștept finalul campaniei să putem trage împreună câteva concluzii dar până atunci, dacă Măria Ta (nu Florica!) mai are ceva de adăugat acum e momentul!

Decât că îți mulțumesc pentru interviu, doamne-ajuta, drumuri bune și un sfârșit de weekend cât mai plăcut, dacă se poate! Numa’ zic.

Și eu îți mulțumesc pentru orele de duminică la care ai renunțat, știu că-i mare lucru :D.

Concluzia e că în spatele oricărui Zicu de succes, e o Florica! :))

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *