0

Facebook ar fi un loc mai bun

Din nou îmi apar în câmpul vizual porcării. Până acum ceva vreme îmi apăreau sub formă de mass. Mesajele erau aceleași și se făceau vizibile pe monitorul meu zilnic prin Yahoo! Messenger. Unele erau bine construite, încât inima mea de gheață se topea ca atunci când eram chemat noaptea în căminul 1 Observator, dar rezistam tentației de a le da mai departe pentru că erau stupide.

Ideea era aceeași. Era umanitară. Lui X i s-a-ntâmplat cutare lucru și acum are nevoie de ATÂTA sumă care se va stânge din câțiva cenți pe care-i va dona Yahoo! de fiecare dată când va fi afișat mesajul respectiv. Pentru mine niciodată n-au avut vreo logică textele astea. Pentru alții-n schimb… alții continuă tradiția și pe Facebook:

Întrebearea mea e simplă: DE CE?! De ce ai pune botul la așa ceva? E un mesaj fără niciun element de baza reală. Dacă-l rumegi puțin cu siguranță realizezi că e ceva care trebuie IGNORAT! Să o luăm pe îndelete, să facem o analiză pe text, alta decât aia care o făceam la  orele de română, nu vă panicați. O să fiu doar cinic.

“Un băiat de 14 ani, a fost împușcat de 6 ori de către tatăl vitreg. Băiatul (o) proteja pe surioara lui de 2 ani pe care tatăl vitreg (nenorocitul) avea intentia de a o viola. Micuta nu a fost rănită datorita curajului băiatului”. Până aici parcă citesc Hansel și Gretel, doar că la un alt nivel. Continuăm. Evident că “în tot acest timp mama era la servici” altfel nu mai era un scenariu bun. Pentru că a fost împușcat de 6 ori, și a scăpat ca prin minune, “acum băiatul luptă pentru viața lui” și din nou cât se poate de logic pentru firul poveștii “doctorii spun că nu are șanse, decât (doar) dacă face o operație foarte scumpă pe care mama nu o poate plati.” Altfel n-ar mai fi tragic. Dar avem o soluție și anume că “toate companiile de pe Facebook au acceptat să doneze 45 de cenți de fiecare dată ce (când) acest mesaj este publicat în (pe) profilurile voastre.”

Bă voi aveți idee câte companii sunt pe Facebook?! Cine a vorbit cu ele ca să doneze 45 de cenți?! Ce le iasă lor din toată povestea asta și de ce nu au cerut să fie menționate în campania asta de strângere de fonduri? Cine-i familia care are nevoie de bani? Unde stă? Cât timp mai are copilul de trăit fără operație?

Și astea sunt doar câteva întrebări pe care ar trebui să vi le puneți când vedeți așa ceva! Dacă s-ar rumega puțin c*caturile astea înainte de a avea parte de share, Facebook ar fi un loc mai bun. Chiar și lumea ar fi un loc mai bun. Și acum vine parte aia nașpa: n-o să vă vină să credeți dar dacă dați mai departe mesajele de genul ăsta nu salvați nicio viață! Și ba vă costă ceva dacă-l dai mai departe! Niște cuvinte negative că mi-ați umplut timeline-ul cu junk!

Și totuși îmi explică și mie cineva scopul mesajelor ăstora? Mă gândesc să concep și eu unul să văd dacă prinde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *