0

Instagram, Instagramology și emoție vizuală

Primisem o întrebare la un moment dat despre ce înseamnă pentru mine emoția vizuală și cum o percep.

N-am răspuns imediat, ci abia o săptămână mai târziu. Adică acum. Niciodată nu mi-am pus problema despre cum percep eu emoția viziuală, deși e una dintre chestiile pe care le întâlnesc și le analizez zilnic, pe Instagram. Și nu numai.

Într-o oarecare măsură, Instagram arată ca o galerie de artă. Intri, te uiți, analizezi că poate a ascuns pseudofotograful un mesaj, dai un like dacă merită și treci la următoarea poză. Unii useri chiar își dau silința ca să surprindă momente care trezesc emoții când te aștepți mai puțin.

Spre exemplu, steagul abandonat (și extrem de trist) din poza articolului nu a făcut altceva decât să-mi sustină credința că românii, în marea lor parte, sunt patrioți pentru o zi. Am încercat să dau putere mai mare mesajului transmis de cele 1.000 de cuvinte care vin din oficiu, și am adăugat textul: Caz’ national day is now far far away. Adică va mai trece cel puțin un an până când cineva va mai băga un simbol a națiunii în seamă. Un an până când patriotismul se va reactiva instant și se va dezactiva la fel de repede. Greutate îi dă pozei și locul unde a fost abandonat steagul: peste drum de piața Avram Iancu unde s-au petrecut niște întâmplări patriotice de 1 decembrie – Keep calm și nu fiți penibili.

Ce vreau să vă spun e că, în definitiv, Instagram e o formă relativă de exprimare, plastică sau nu, prin care se pot transmite mesaje puternice sau chiar dimpotrivă, să nu se transmită absolut nimic. Îmi place să cred că-s unul dintre cei care înțelege forma asta de exprimare sau măcar încearcă să o înțeleagă. O fac dinainte să fie cool să fii pe Instagram (de vreo 2 ani) și acum o să fac și pasul de a vorbi public despre rețeaua în cauză la prima conferință din România despre Instagram: Instagramology.

La fel ca și inițiatorul mișcării, Robert Katai, spun că evenimentul se adresează tuturor: utilizatorii de Instagram sau nu, oameni de marketing, oameni de PR, organizatori de evenimente, freelanceri, fotografi, jurnalisti, bloggeri șamd.

Din punctul meu meu de vedere, Instagram va impune alte standarde de comunicare vizuală și chiar va obliga niște oameni să învețe mai multe despre cum se face un product placement reușit. Dacă aveți argumente contra, vă aștept joi, de la 19.00, la Casa TIFF, ca să mi le spuneți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *