1

O foaie, o bere, o părere

Foia Transilvană, pentru care am aşa… o… să-i spunem slăbiciune profesională :D a realizat recent un sondaj despre cum e văzut Ursus la Cluj. Rezultatele au fost deloc favorabile, după cum mă aşteptam.

La câteva luni bune de la anunţul închiderii fabiricii, timp în care s-a încercat o uşoară “spălare a păcatelor”, care a culminat cu TIFF 2011 şi “detergentul” Ursus Evolution, acelaşi site a tras un interviu cu  vicepreşedintele de marketing al companiei, Grant McKenzie, despre care am o părere extrem de bună.

Întrebările au fost diverse, printre care a fost plasată şi următoarea, al cărei răspuns mi-a atras atenţia instant:

- În sondajul nostru, peste jumătate din respondenți spun că nu vor mai bea Ursus niciodată.
- Oamenii vor spune asta mereu, respect aceste păreri. Oamenii au posibilitatea să se exprime. Cred că treaba noastră este să ne respectăm promisiunile şi să aducem noi consumatori, tinerii care poate nu cunoşteau Ursus pînă acum. Dar eu cred că, în 2-3 ani, dacă ne ţinem promisiunile, sprijinim TIFF; aducem evenimente muzicale, promovăm miniberăria, sprijinim brandul lucrurile se vor îmbunătăţi.

Ce am înţeles eu de aici: mai multe facilităţi la cartelă şi ignorăm abonaţii.

Despre Ursus Evolution zic doar că se putea comunica mai bine pe online. 6.000 de vizualizări pe Facebook nu mi se par multe pentru un eveniment îndelung mediatizat şi organizat sub numele unui brand mare. Festivalul de la Timişoara, care a avut loc în acelaşi week-end, s-a văzut mult mai bine pe net, chiar şi de la Cluj. Acolo de ce s-a putut?

În rest, o să beau Ursus în continuare, probabil şi pentru că sufăr de un patriotism local acut şi-s irecuperabil. O să consum la fel cum consum Heineken care l-a lăsat pe tata şomer fix printr-o manevă de asta de închidere a fabricii şi mutare a producţiei. Până la urmă, să fim serioşi, dacă era vorba de optimizarea afacerii proprii mai mult ca sigur la fel procedam fiecare dintre noi. Să ne amintim că tot printr-un astfel de procedeu a ajuns şi Nokia la Jucu. Şi ni ce mândri suntem şi ne doare-n Symbian că alţii au rămas şomeri prin Germania.

O să merg şi pe 7 iulie la deschiderea Berăriei de pe Moţilor, unde aş vrea să văd mai multă seriozitate decât am văzut aici. Altfel, o să-mi intăresc ideea că strategia de lor de comunicare e ca şi cum ai da cu carioca să acoperi urma lăsată pe caroserie, de cheia vecinului, ca să nu o vadă mama. Adică superficială. :)

Pe de altă parte, descrierea celor patru camere care le va avea Berăria, m-a făcut să trag mai bine cu ochiul când trec pe lângă fabrică. ;) Interviul integral aici.

 

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *