5

Punctul G al blogosferei

Ieri, la SMS Cluj 2, am făcut parte dintre speakeri şi am avut ceva emoţii pentru asta. Cred că mi-am şi dat cu microfonu-n dinţi la un moment dat. :D Nu mă întrebaţi cum m-am descurcat, că nu ştiu. Eu am fost în faţă, am vorbit întruna, nu-mi pot aprecia munca precum ar putea-o face publicul. :)

Nu pot pune slide-urile aici pentru că-s atehnic şi nici timpul nu-mi permite să-mi prind urechile cu asta, aşa că am dat copy-paste de pe ele şi le-am înşirat după cum urmează:

Slide 1

Ce este o comunitate locală?

  • un grup de oameni care impartasesc aceleasi interese, dintr-un anumit loc geogreafic, altul decat Bucuresti
altfel spus
  • gasca din fata blocului, organizata aproape identic

Slide 2

Specificul găştii

  • copiii de pe stradă
  • vârste şi ocupaţii diferite
  • simt nevoia de apartenenţă la un grup
  • este cunoscută pentru:  anumite acţiuni pe care le desfăşoară, chefuri, exponenţi, scandaluri

Slide 3

Specificul comunităţii local de bloggeri

  • persoane din localitate / zonă, care au blog
  • vârste şi ocupaţii diferite
  • simt nevoia de apartenenţă la un grup
  • este cunoscută pentru: campanii umanitare şi NU numai, exponenţi, implicare, party-uri, scandaluri

Slide 4

Ce a dat comunitatea online din Cluj ţării în 2011

  • Un număr mai mare de bloguri citibile
  • Campanii: Cluj Brands Tour, Consolideaza-l pe Zolty, Farfurii curate, Nepoti de Craciun, Frigaruia
  • Evenimente: ON OFF 1, 2, 3 (jurnalişti vs bloggeri a generat subiecte de dezbatere cam o lună după eveniment)
  • A comunicat la nivel local şi naţional despre TIFF 2011
  • S-a implicat in comunicarea online a unui club de fotbal
  • 2 virale: Pupatul Sf. iPhon 4S, Trollii de la Căpâlna
  • Un serial de animaţie: Robotzi
  • 1 Meme 100% românesc: Vasile Manu
  • Prima comunitate online recunoscută de o instituţie publică

 Slide 5

TIFF 2011 prin social media (puncte principale de atins în dezvoltarea comunicării online)

- concentrarea exclusivă a unui departament specializat pe acest domeniu

- folosirea tututor platformelor social media care ar putea aduce plus valoare de imagine brandului

- identificarea blogurilor locale şi cooptarea autorilor influenţi în mediul online

 Slide 6

13 bloggeri oficiali

  • Cluj (nuclelul)
  • Naţional
Cristi Dorombach – Bucureşti
Cristian China-Birta – Bucureşti
Cristina Bazavan – Bucureşti
Florin Grozea – Bucureşti
Oltea Zombori – Timişoara

Toţi s-au folosit de Facebook, Twiteer, Foursquare (s-a luat SwarmBadge-ul, tot prin implicarea comunităţii) şi evident de blog.

Slide 7

FACEBOOK

- Numărul fanilor     +152%

- Feedback                   +211%

- Vizualizarea conţinutului postat  ~2 milioane pers.

TWITTER 

Numărul fanilor   +50%

- Feedback pe hashtag-ul #TIFF2011  - s-au postat aproximativ 4.000 de mesaje (1 mesaj la 3 minute)

BLOG

 - Vizitatori unici         66.677 (da, comparaţia făcută de mine cu traficul unui ziar online a fost nepotrivită)

- Page Viwes                 221.793

Slide 8

Concluziile comunicării online a TIFF 2011

•Ediţia a 10-a a Festivalului Internaţional de Film Transilvania a avut parte de o promovare agresivă în mediul online

• Audienţă mai bună ca în presa locală

TOTUL A FOST POSIBIL DOAR CU AJUTORUL COMUNITATII ONLINE DIN CLUJ!

Slide 9

Lucruri specifice comunităţii online din Cluj

  • Muncă
  • Inițiativă (mereu cu proiecte in stand by)
  • Creativitate
  • Bunăvoință
  • Ospitalitate (Gaben e de-al nostru)
  • Respect (nu suferă nimeni vizibil de God’s complex, Groparu e cel mai bun prieten al omului)
  • Trolling
  • Hatering
  • NU ARE SCANDALURI (publice :D)
  • NU se plage ca A-listerii ii iau traficul de la gura
Slide 10

Comunitate locală este punctul G al blogosferei. Un exemplu elocvent care să susţină ceea ce am avansat este viralul cu pupatul iPhone 4S, care a fost o extensie a campaniei de promovare menite să anunţe lansarea terminalului. Cu siguranţă compania nu se aştepta la asta.

 The end

Sper că aţi înţeles ce am vrut să transmit. Dacă nu, întrebaţi-mă! :) Mulţumesc Revistei Biz că mi-a acordat credit şi felicitări colegilor de panel: CrivăţGabenTvdeceRobi şi Ciulea. :)

5 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *