0

Red Sensation: Cuvânt înainte

De câteva zile am luat la vizualizat/ascultat cam tot ce am găsit pe YouTube în materie de Sensation White. Nu ştiu ce m-a apucat, dar m-a apucat. De fapt cred că ştiu. Nu am niciun dubiu că genul ăla de destrăbălare organizată în detaliu provoacă dependenţă. Altfel n-ar avea atât de mulţi participanţi sau vizualizări pe YouTube.

Cam aşa se întâmplă şi cu TIFF.

Evenimentul, ajuns deja la a 11 ediţie, indubitabil provoacă  dependenţă. Cel puţin pentru mine. Foarte rar mi se întâmplă să mă uit la ceas să văd când se apropie ora de plecare, aşa cum fac acum. Deşi practic am intrat deja în atmosfera TIFF, teoretic mai sunt mai puţin de două ore până intru oficial.

Atmosfera de la TIFF se împarte în două: aia de pe aleile curţii interioare a Casei TIFF, din backstage, unde totul funcţionează pe principiul “facem să fie bine” ca s fie bine, şi atmosfera care cuprinde Clujul şi care e fenomenală.

Anul ăsta pe lângă cele 241 de filme ,din care sper să văd măcar cele pe care mi le-am propus, TIFF-ul a devenit mult mai interactiv. A devenit mai user friendly, mai 2.0, mai social media. În plus faţă de anul trecut, când s-a comunicat prin intermediul bloggerilor oficiali , pe Facebook , Twitter şi YouTube, anul acesta au ieşit de pe porţile fabricii şi nişte aplicaţii pentru mobil.

Site-ul arată mult mai bine chiar şi pe mobil, blogul la fel, aplicaţia TIFF e sus (rulează foarTIFFin!) şi poate fi găsită în AppStore şi Google Play; s-a implementat şi tehnologia augmented reality  şi TIFF-ul Vesel e funcţional deja şi până acum s-au adjudecat câteva premii!

O aplicație dezvoltată de agenţia Senior Interactive pe platforma layar duce mai departe conceptul creativ ce-și găsește originile la Săpânța. Aplicația se numește TIFF-ul VESEL, este dedicată tuturor posesorilor de smartphone-uri şi îi provoacă pe cinefili să găsească în diverse puncte cheie din oraș 30 de trailere ale unor filme din cadrul festivalului. Pentru a putea fi vizionate, trailerele vor trebui „deblocate”. Deblocarea unui trailer se face automat atunci când, folosind aplicația TIFF-ul VESEL, vor fi găsite în locațiile cheie logo-urile TIFF. Fiecare logo TIFF deblochează un trailer, iar 5 trailere diferite colecţionate îi vor aduce user-ului o șansă la tragerile la sorți pentru unul din cele 50 de premii oferite de TIFF publicului cinefil.

Aplicaţia poate fi accesată pe http://www.seniorinteractive.ro/tiff-ul-vesel/.

Dacă nu aveţi suficient 3G în depozite pentru a vă juca cu aplicaţiile, nu-i bai, este Wi-Fi moca de la Vodafone:

Aşa că n-aveţi nicio scuză dacă nua jungeţi ca caserii. Puteţi să luaţi bilele şi online, din centrul oraşului, de la biletmaster.ro!

În altă ordine de idei, deseară de la 20.45 se întâmplă ceremonia oficială de deschidere a TIFF, care în funcţie de vreme va avea loc în Piaţa Unirii sau la cinema Florin Pierisc. În oricare dintre locuri se va desfăşura, sigur va rula Despre oameni şi melci.

Apoi liber la filme şi evenimente care har Domnului sunt dintre cele mai diverse, de la worksop-uri cu regizorul regizorilor, Dov Simens, până la concertele TIFF Music Nights sau Laibach.

 

Pfu! Şi astea-s doar o parte dintre cele ce se vor întâmpla în cele 10 zile de TIFF! Ce White Sensation?! O să avem parte de 10 zile de Red Sensation!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *