3

Religia ca o multinațională

Am văzut Romania te iubesc! și mi-am amintit că dospește-n mine aluatul numit religie. Nu că aș fi ateu sau că aș avea ceva împotriva divinității, departe de mine toate astea. Da’ parcă am ceva cu cei ce se dau umili purtători ai cuvântului Lui. Nu voi etala nemulțumirile mele acum, ci voi face niște constatări.

Cugetările mele vis a vis de acest subiect au ajuns într-un punct comun și acum am o teorie: religiile au devenit niște multinaționale. Totul se canalizează către client, enoriaș în cazul de față. El aduce banul, chiar dacă Cartea Cărților îi spune reprezentantului aka preotului să ducă o viață umilă, lipsită de bogății pământești. Har Domunului, pe lângă taxa de cult, habotnicul decartează mult mai mult, fără chitanță.

Zic multinaționale pentru că multe au pătruns din afară și și-au câștigat mulți adepți într-un timp foarte scurt, iar ăsta e un semn că sunt foarte buni PR-iști. Și chiar marketeri. Dacă ne uităm mai atent la ei io zic că-s chiar de invidiat din punctul ăsta de vedere. Toți vor brand awarnes și fidelitate. Și toți își calculează cu precizie ROI-ul și toți vor cât mai multe sucursale. Tot timpul a fost așa, numai că parcă n-a fost așa de evident.

Faptul că Papa a sfințit rețelele de socializare e doar o mișcare a departamentului de comunicare. Biserica Catolică va fi cunoscută drept prima companie din domeniu care a făcut pasul ăsta. Faptul că Papa își va face blog e doar o chestiune de timp. Probabil până găsesc hosting puternic. :D Biserica Ortodoxă a pierdut startul ăsta, e ca o firmă de stat dacă vreți, mai conservatoare și deloc receptivă la vremurile în care activează.

Pentru că natura meseriei mi-e de așa natură încă să nu cred și să cercetez, avansez ideea conform căreia în 2011 piața s-a cam saturat și noi suntem prinși pe undeva pe la mijloc. E ceva similar cu ce se întâmplă acum pe piața de telefonie mobilă în sensul că toți suntem deja-ntr-o rețea și tot ce le-a mai rămas e să-și fure clienții unii altora, legal, prin portare. Și da, exact ca la portare unde-ți rămâne numărul, există o sectă religioasă care te lasă să crezi în continuare în Dumnezeul tău, dar îmi scapă numele. Totul depinde de cât de bine-și optimizează fiecare oferta.

Cam în câte biserici s-o  fi auzit zilele astea că japonezi-s păgâni și de aia a dat cutremurul peste ei?

3 Comments

  1. Ba baiete, tu vrei sa ti se anuleze actiunile la companie si sa ti se preschimbe in actiuni de smoala? Ia revizuieste-ti comportamentul fata de corporatia cu aripi, pana nu esti transferat pe motive disciplinare la multinationala cu coarne!

    • s-ar putea să ai dreptate + că nici măcar nu-s afiliat la vreo parohie floreşteană…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *