3

Românii au inventat un stil unic de condus

Săptămâna trecută, joi, am plecat în regim fulger către acasă, locul trecut în buletin ca şi loc de naştere, iar vineri am revenit. :) Ca de obicei, eu am ocupat locul din dreapta, nu pe cel de la volan, pentru simplul fapt cu nu am permis de port volan. Şi nici nu cred că voi avea în scurt timp. De fiecare dată, după ce fac un drum de ăsta, rămân consternat cam vreo săptămână din cauza celor văzute, auzite şi chiar evitate.

Frate, cum se conduce pe drumurile din România, nu vezi nici în filmele americane în care o calamitate naturală provoacă panică nestăpânită. De imediat 6 ani fac traseul ăsta de 200km, şi ca outsider care cunoşte regulile rutiere, pot spune că noi, românii, am inventat un stil unic de condus, numit simplu stilul românesc.

Specific acestui nou curent este haosul, pistolul şi pumnul. Nu contează condiţiile meteo, nu contează limitele de viteză, curbele periculoase sau liniile duble continue; şoferul care practică stilul românesc de condus va ignora total ce alţii bine intenţionaţi, deşi se grăbesc poate mai tare, respectă regulile în speranţa că vor ajunge întregi la destinaţie. Și din păcate plecând de la premisa că faci parte din a doua categorie, chiar dacă ţii cont de ele, riști să sfârşești pe masa de autopsie din cauza celor care reprezintă stilul inconfundabil de condus românesc. Plus că dacă nu te conformezi dorinţelor celor viteji s-ar putea s-o şi încasezi.

Dacă noi ne-am obişnuit şi stim cum să ne ferim fundurile, al maşinii şi al nostru, străinii sau românii care s-au stabilit în afara ţării sunt cei mai afectaţi, atât de starea drumurilor, cât şi de modul de învârtire al volanului. Din discuţiile purtate cu câţiva dintre ei reiese că stresul acumulat în 100km e echivalentul stresului adunat în 1.000km parcurşi pe alte drumuri decât cele din a noastră patrie dragă.

Cei care-s afectaţi de stilul de condus, nu-s doar participanţii obişnuiţi la trafic, ci şi cei care ar trebui să acorde asistenţă de urgenţă în cazul unui accident, fie el şi rutier. Spre exemplu, ieri, un deştept nu a acordat prioritate unei autospeciale aflate în misiune, cum de altfel văd că se întâmplă din ce în ce mai des. Care a fost urmarea am aflat în dimineaţa asta.

Pompierul rănit grav în urma accidentului petrecut ieri la ieşirea din Baia Mare a murit la spital.

O autospecială a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Maramureş, în care se aflau un ofiţer şi patru subofiţeri, s-a răsturnat în timpul intervenţiei. Şoferul a vrut să depăşească un autoturism, care nu a acordat prioritate de trecere autospecialei de pompieri. În acel moment, autospeciala a intrat în balans şi s-a răsturnat.

Purtătorul de cuvânt al ISU Maramureş, Adrian Sabău, a declarat că ceilalţi patru pompieri răniţi sunt accidentaţi la cap şi membre, dar sunt în afara oricărui pericol. sursa: radiocluj.ro

Din punctul meu de vedere, noile măsuri propuse pentru un nou cod rutier sunt mai mult decât binevenite! Poate că un set de amenzi mai mari, sau chiar unul care să includă orice porcărie pe care o faci după cum zice moroşanu, completat cu o garnitură de confiscări şi suspendare pe viaţă a dreptului de a conduce o maşină, va duce românul pe calea cea bună. Dar nu oricum, ci respectând regulile.

Şi până la urmă de unde atâta grabă în trafic? Că dacă e să iau în calcul productivitatea românului graba nu-i deloc justificată. Iar faptul că X are maşină scumpă, iar eu o Dacie din ’95, mă lasă rece. Dacă el poate să-şi ia pistol, eu de ce n-aş putea?

3 Comments

  1. ioi Marian, sa vezi stilu’ Italienesc … ala stil de condus!
    dupa o saptamana de condus printre ei, iti doresti sa conduci printre romani :-))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *